Novosti

18.travanj.2013.

ŠKOLA SPORTSKE PREHRANE, 3. predavanje

PK ZadarDr. Predrag Jakovljević bavi se sportskom medicinom, fiziologijom sporta i prehranom sportaša.U namjeri da pomogne što više sportaša, roditelja, trenera i svih zainteresiranih započeo je nesebičnu suradnju i sa našim Klubom. Želja mu je na stručan način pomoći što većem broju sportaša,trenera i roditelja sportaša da uz pomoć znanstveno dokazanih činjenica o prehrani sportaša i dodatcima prehrani poboljšaju rezultate,ubrzaju oporavak i spriječe ozljede. Predavanja ćemo objavljivati jednom tjedno.
http://www.sportska-prehrana.com/

Odredite postotak makronutrijanata u vašem jelovniku i preračunajte ih u kalorije.

Još malo matematike koja će vam se isplatiti.

Da se podsjetimo, prošli put smo odredili kolike su vam dnevne kalorijske potrebe. Dakle, prvo smo izračunali koliki vam je bazalni metabolizam (BMR) i zatim smo ga pomnnožili sa faktorom aktivnosi (FA) te tako dobili vaše dnevne kalorijske potrebe.

Sada ćemo dobijeni broj kalorija pretvoriti procentualno u makronutrijente.

Za sportove snage predlažem proteini 30%, ugljikohidrati 50% i masti 20% od ukupnih dnevnih kalorija.


Za sportove izdržljivosti predlažem proteini 20%, ugljikohidrati 60% i masti 20% od ukupnih dnevnih kalorija.


1 gram proteina = 4 kalorije
1 gram ugljikohidrata = 4 kalorije
1 gram masti = 9 kalorija



Radi lakšeg računanja evo jedan primjer:

Sportaš ste iz sporta snage i izračunali ste da su vam dnevne kalorijske potrebe npr.
3 000 kalorija.

Iz toga izlazi :

Proteini 30%, 3 000 x 0,30 (30%) = 900 kalorija iz proteina.
900 : 4 kalorije = 225 grama proteina dnevno.


Ugljikohidrati 50%, 3 000 x 0,50 (50%) = 1 500 kalorija iz ugljikohidrata.
1 500 : 4 kalorije = 375 grama ugljikohidrata dnevno.


Masti 20%, 3 000 x 0,20 (20%) = 600 kalorija iz masti.
600 : 9 = 66,6 grama masti dnevno.



Sada brzo olovku u ruke i računajte!

Dr. Predrag Jakovljević





PK Zadar






 Web Trgovina Plivanja:www.shop4swimming.eu